6 indok, amivel a vezetők magyarázzák a bújkálásukat

Szerző: | 2017-03-21

Tovább folytatjuk könyörtelen lejárató kampányunkat a béna főnökök ellen. Persze ezt csak puszta építő szándékkal tesszük. És egy kicsit el is túlozzuk. És lehet, hogy viccelünk is egy kicsit… A kommentcsatákat megelőzendő, szeretnénk tisztázni, hogy nem általánosítani szeretnénk, és nem utálunk minden főnököt. Félreértés ne essék. De szeretnénk összegyűjteni most olyan általános eseteket, ami miatt szívesen zárkóznak az irodájukba a vezetők.

  1. Kell egy külön iroda, mert az jár egy főnöknek, és kell a státuszszimbólum. Hát hogyan is mutathatnánk meg, hogy ki a főnök, mint hogy beülünk a fancy irodánkba, mint a királyok a trónterembe? Nem közösködünk a pleb melósokkal, nehogy már velük üljünk egy irodában. Ma egy modern, haladó gondolkodású cégnél azért hatékonyabb a folyamatos kommunikáció miatt, ha ez mégis így van.
  2. Kell egy külön iroda mert sok bizalmas megbeszélnivalóm van a kollégákkal. De miért is kell ennyire bizalmaskodni? Nem kéne az egész csapatnak tisztában lenni minden információval ahhoz, hogy hatékonyan működjön? Ha mindig a munkával és a feladatokkal kapcsolatosak, akkor nem lenne jó, ha inkább közösen beszélné meg a team? Persze ha mondjuk a friss kolléga fejlődéséről van szó, vagy tényleg fontos személyes dolgot kell megtárgyalni az más. De ha csak a pletykálás, meg a titkolózás megy a fancy irodában, az nem jó.
  3. Kell egy külön iroda, mert gyakran van bizalmas megbeszélésem a menedzsmenttel. Az előző pontnál leírtak ide is vonatkoznak. Persze van amit meg kell beszélni, van, ami tényleg nem tartozik a kollégákra, mert érdemben nem is tudnának akár hozzászólni, de egy jó cégnél nem kell min titkolózni nem? 🙂 És az emberek mindig szeretik, ha bevonódhatnak a döntésbe.
  4. Kell egy külön iroda, hogy tudjak gondolkodni. Igen, vezetőként sokat kell gondolkodnunk nehéz döntésekről, stratégiákról, célokról, eredményekről, és így tovább. De azt a kérdést azért fel kell tennünk, hogy a különböző menedzseri szinteken ez mennyire fontos, illetve valóban egy emberes feladatnak kell-e lennie? Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem sose jutnak eszembe jó ötletek, amikor csak arra gondolok, hogy jó ötletek jussanak eszembe. De a metrón melóba menet, vagy kajacsinálás közben, vagy amikor zenét hallgatok, akkor annál inkább. Ezért nem kell elbújni “gondolkodni”
  5. Kell egy külön iroda, ahol zavartalanul dolgozhatok. Vezetőként a fő feladat az, hogy vezessünk egy csapatot, és ott legyünk, amikor szükség van ránk. Ebbe nem igazán illik bele az, hogy “ne zavarj dolgozom!” Előfordul, hogy nem ér rá az ember, de vezetőként a kommunikáció a kulcs. Ezért óhatatlan, hogy megzavarjanak minket. Ha egy beosztott tanácsért fordul hozzánk, akkor nem mondhatjuk azt neki, hogy most nem érek rá csinálj amit akarsz…
  6. Kell egy külön iroda, azért, hogy az ügyfeleket/VIP vendégeket/beszállítókat/partnereket fogadni tudjam. Szerintem erre egy tárgyaló is tök jó. Nem kell ezért iroda. Persze ezt munkaköre válogatja, de erre hivatkozva elkülönülni a csapatunktól nem biztos, hogy nyerő.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

20 + tizenhárom =