4 munkahelyi hazugság, amit mindenki elkövet, de nem kéne

Tegye fel a kezét az, aki még nem csinált ilyen dolgokat. De őszintén ám! Ilyen, vagy ehhez hasonló helyzetbe biztosan került már mindannyiunk a munkahelyén. Nézzünk pár p

  1. Azt állítani, hogy temetésre megyünk. Éppen aktív álláskeresésben vagyunk, és ki kell vennünk egy fél vagy egész napot egy interjú miatt. De amikor a főnök rákérdez, hogy mi a tervünk, miért kérünk szabit, akkor az nyilván egy kicsit para. Ilyenkor sokszor ahelyett, hogy valami kis apróságot kitalálnánk, egyből pánikszerűen azt akarjuk, hogy valami nagyon grandiózus, és megértésre szoruló sztorink legyen. Ilyenkor szoktak az emberek előjönni a nagymama vagy akárki temetésével. Annak ellenére, hogy a nagyi él és virul, vagy pedig egy fiktív személyt találtunk ki. Ezzel csak az a gond, hogy hosszú távon nehéz ehhez a sztorihoz tartani magunkat. HA pár hónap múlva megkérdezik, hogy honnan van az a fincsi süti, amit bevittünk az irodába, akkor bizony hajlamosak vagyunk elszólni magunkat, hogy hát a nagyi csinálta… Ha mindenképp diszkréten kell kezelnünk az álláskeresésünket, akkor inkább ne is mondjunk semmit. Nem vagyunk kötelesek.
  2. Egy hibánkat egy nem létező betegségre akarjuk kenni. Sikerül késve beérnünk. Mondjuk két órával. Amikor a kollégák kérdezik, hogy hol jártunk, akkor megfáradt arcot vágva mondjuk, hogy nem igazán érezzük jól magunkat. Így nem kell bevallanunk, hogy simán csak nem keltünk fel az ébresztőre. Ez nem csak hazugság, de több problémát is szülhet. Ha csak hirtelen rávágjuk, hogy mi a bajunk, és nem vagyunk tisztában a tünetekkel, és egyéb fontos dolgokkal, akkor bizony hamar kiderülhet a mellébeszélés.
  3. Olyan skill-eket akarunk előadni, amikkel nem igazán rendelkezünk. Annak érdekében, hogy nagyobb elismerésre tegyünk szert a munkahelyünkön. Példa. Halljuk, hogy valaki az Excel-ről beszél. Bekapcsolódunk mi is a beszélgetésbe, és elmondjuk, hogy mennyire kenjünk-vágjuk. Aztán amikor a főnöknek kell csinálnia valami kimutatást Excelben, akkor az egész feladatot a nyakunkba varrja, mert hát nekünk az úgyis annyira megy. Aztán kellemetlen, amikor kiderül, hogy nem. Az őszinteség itt a legjobb megoldás. Ne akarjunk jónak tűnni olyanban, amiben nem vagyunk, mert úgyis ki fog derülni.
  4. Informatikai problémára fogni a be nem fejezett munkát. Tegyük fel, hogy van egy határidőnk, ami teljesen kiment a fejünkből. A legjobbakkal is megesik, hogy hibáznak, persze. Ekkora azonban jön a duma, hogy már majdnem kész volt, de pont akkor lefagyott a gép, kikapcsolt, nem volt elmentve, stb. Ez olyan, mint amikor az iskolában azt mondjuk, hogy a kutyánk megette a házi feladatot. De még ha a főnök el is hiszi, akkor majd szól az IT-nak, hogy jöjjenek le megnézni mi a baj. ŐK meg egyből megmondják, hogy nem volt semmi baj.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További cikkek