15 tipp, hogy hogyan lehetünk igazán profik a munkánkban!

Szerző: | 2017-05-19
  1. Ne csak végezd a munkád! Nagy a különbség a feladat sima elvégzése, és a jól elvégzése között! Végezd el lelkesen a feladatod, legyél büszke magadra, ha elérted a darabszámot és még ráhúztál egy párat. Vagy megírtad még azt a jelentést is, amit ráértél volna holnap! Igenis légy igényes a munkádra! Hidd el, a vezetőség felfigyel ezekre az apró részletekre!
  2. Dolgozz keményen! Néha nehéz lehet, és fárasztó. Azonban ha nap közben nem lazsálsz, nem csetelsz az ismerőseiddel, időben érkezel, és nem lépsz le hamarabb, mindenképp kivívod vezetőid (és kollégáid) megbecsülését.
  3. Légy professzionális! Bármi is legyen a munkád, mindig viselkedj profihoz méltóan. Vedd komolyan, amit csinálsz, ne lazáskodj. Megvan a viccelődésnek, tréfáknak is a helye, de az nem a munkahelyed. Tartsd be a szabályokat. Legyél mindig tisztelettudó, udvarias, öltözz a munkádnak megfelelően, és fókuszálj a feladatodra.
  4. Pozitív hozzáállás! Még ha rossz napod is van, akkor is igyekezz pozitív maradni. A főnökeid és a kollégáid is szívesebben dolgoznak olyan emberrel, aki jó kedélyű, nem panaszkodik, és nem sugározza magából a negativitást. Persze nem szabad átesni a ló túloldalára sem, a túlzott lelkesedés is visszataszító lehet!
  5. Kezdeményezz! Ötleted van, hogy hogyan végezhetnéd jobban a munkádat? Vagy esetleg más, építő szándékú meglátásod van, ami akár egész munkahelyed hatékonyságát javíthatja? Oszd meg a vezetőiddel! Nagyra értékelik, ha ezt a fajta konstruktív viselkedést látják benned. Azonban vigyázz! Ne fáraszd őket buta ötletekkel, és a jó ötleteiddel se áraszd el őket túl gyakran. De ami tényleg a munkahelyed előnyére válhat, azt ne tartsd magadban!
  6. Legyél csapatjátékos! Nagyon ritka, hogy egyedül kell dolgoznia valakinek. Igyekezz jól kijönni kollégáiddal, még akkor is, ha nem feltétlenül szimpatikusak. Kerüld a konfliktust, próbálj együttműködni velük. Ilyen helyzetben a feladat elvégzése a fontos, nem a saját érdekeid. Ezt tartsd észben! Amennyiben valakivel mégis meg kell beszélned egy problémát, próbáld azt a legdiplomatikusabban elintézni. Így népszerű lehetsz vezetőid és kollégáid szemében is!
  7. Ismerd a főnököd! Nem kell, hogy barátok legyetek. Sőt az sem kell, hogy kedveld (bár az az ideális eset). De ami nagyon fontos az az, hogy ISMERD! Ha ismered a stílusát, gondolkodásmódját, beállítottságát, akkor könnyebben tudsz megfelelni az elvárásainak és igényeinek, könnyebben tudsz jó alkalmazottá válni a szemében!
  8. Ismerd a céget! Ez alatt a cég céljainak, küldetésének, kultúrájának megismerését kell érteni. Ne dolgozzunk le éveket egy cégnél úgy, hogy nem tudjuk ezeket. Ha ismerjük a munkafolyamatokat, stratégiákat, termékeket, kapcsolatrendszert, akkor mi is jobban el tudjuk magunkat helyezni az egész rendszerben. Ez fontos ahhoz, hogy megértsük, mi is a szerepünk, milyen értéket adunk hozzá a céghez.
  9. Fogadjuk megfelelően a kritikát! Vannak olyan főnökök, akik mindenbe bele fognak kötni, és mindent úgy akarnak, ahogy ők gondolják. De a legtöbb főnök csak visszajelzést ad a munkádról. Ezt ne vedd sértésnek, ő is csak azt szeretné, hogy hatékonyabb dolgozó legyél, ami végső soron neked is érdeked! Ha olyan kritikát kapsz, ami az épülésed szolgálja, fogadd azt konfliktus nélkül!
  10. Alakíts ki jó kapcsolatokat! A 6. pont hasonló. Keresd azoknak az embereknek a társaságát, barátságát, akik szintén igyekeznek kiváló munkát nyújtani. Több ember egy környezetben egymás lelkesedését, szorgalmát fogja erősíteni, még magasabb szintre emelve így a teljesítményt!
  11. Éljünk a képzési lehetőségekkel! Valljuk be, hosszú évek után a legjobb munkába is hajalmosak lehetünk beleunni. Ha a vezetőnk felajánl egy tréninget nekünk, egy oktatást, tanfolyamot, esetleg egy másik végzettség megszerzését, ne szalasszuk el a lehetőséget! Később jól jöhet, ha máshoz is értünk J
  12. Légy a megoldás részese! Sose légy az az ember, aki minden hibát meglát, de megoldást nem kínál hozzá. Míg az előbbi viselkedés nagyon negatív hatású tud lenni, addig az utóbbi (az 5-ös ponthoz szorosan kapcsolódó) kifejezetten kedvező is lehet a munkahelyi megítélésünkre. Itt is fontos megjegyezni, hogy ne tűnjünk se túlságosan okoskodónak, se túlságosan kritikusnak, mert a munkáltató azt hiheti, hogy leminősítjük a cégét!
  13. Kerüld a pletykákat! Ez nem szorul különösebb magyarázatra. Könnyű belekeveredni, és egy munkahelyen még a falnak is füle van. Jobb nem belegabalyodni ebbe a hálóba.
  14. Jelentkezz önként! Új feladat van? Bejött egy projekt? Vállald el! Amennyiben van rá mód, érdemes önként jelentkezni ilyen feladatokra. Biztos, hogy jó pont a főnöködnél. Ha bírod, és belefér a munkakörödbe, akkor ne habozz!
  15. Segítsd az újakat! Nem csak az új kollégák, de a főnököd szemében is jó színben tűnsz fel, ha segíted a kezdőket. Szükség van a tapasztaltodra, az eddigi tudásodra, és ilyen módon ezt jól a tudtára lehet adni a vezetőségnek. És a fiatal kolléga is hálás lesz neked!

Hasznosnak találtad bejegyzésünket? Oszd meg ismerőseiddel! Ha észrevételed van, vagy szívesen kiegészítenéd a listát, írd meg nekünk kommentben!

Author: Demeter Marcell

Demeter Marcell Szent István Egyetem ABPK: Személyügyi és felnőttképzési szervező BA Szent István Egyetem GTK: Emberi Erőforrás Tanácsadó MA

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

tizenegy − tíz =